Fakturor

Här är finns frågor och svar gällande fakturafrågor. Hittar du inte svar på din fråga kan du kika i en annan frågekategori eller kontakta kundservice.

HAR NI E-FAKTURA?

Ja, sök efter 24STORAGE SVERIGE AB i din internetbank för att ansluta E-faktura. Du kan även på Mina sidor välja att betala med kreditkort. Då dras månadskostnaden automatiskt från ditt kort.

DET STÅR ETT MINUSBELOPP PÅ MIN FAKTURA. HUR SKA JAG BETALA DET?

Om det står ett minusbelopp på din faktura så har du fått en kreditnota av oss. Det kan bero på att du har bytt förråd eller på grund av andra ändringar i en utfärdad faktura. Du ska aldrig betala en faktura med ett minusbelopp, utan den krediterar redan utfärdad faktura. Detta innestående belopp kommer dras av mot din faktura.

HUR ANSÖKER JAG OM AUTOGIRO?

Du fyller i autogiro-ansökan och ger ditt medgivande här på hemsidan. Alternativt om du loggar in på din internetbank och hanterar autogirot där genom att lägga till oss som betalningsmottagare och godkänna medgivandet.

HUR FÅR JAG EN SPECIFIKATION AV MIN AUTOGIROBETALNING?

Vi skickar endast autogirospecifikationer via E-post. Har du inte fått någon specifikation för din betalning via autogiro innebär det att vi saknar din mailadress. Kontakta oss så löser vi det snabbt och smidigt.

JAG FÅR ALDRIG MIN FAKTURA TILL MIN MEJL, VARFÖR ÄR DET SÅ?

Ibland landar våra mejl felaktigt i skräpposten och du kan behöva ändra inställningarna i ditt mailsystem så att de hamnar i inkorgen. Om du inte hittar din faktura kan vi ha fel e-postadress till dig registrerad, gå in på mina sidor och lägg in rätt mailadress.

HUR ÄNDRAR JAG TILL PAPPERSFAKTURA?

Självklart kan du få dina fakturor per post istället. Det tillkommer en aviseringsavgit på 45 kr. Logga in på Mina sidor och byt betalningsmetod.

NÄR KOMMER MIN AUTOGIROSPECIFIKATION?

Din specifikation skickas till dig samma dag som betalningen görs, vilket är den sista i varje månad. Då kan du även se fakturan på Mina sidor. På Mina sidor kan du även se din betalningshistorik, ditt kontrakt och därmed även månadskostnaden för ditt förråd och försäkringsskydd.

JAG HAR FÅTT TVÅ FAKTUROR DENNA MÅNAD, VARFÖR ÄR DET SÅ?

Alla våra fakturor skickas i regel ut den 15:e varje månad och avser hyran månaden efter. Din första faktura skickas ut till dig samma dag som du signerar ditt kontrakt och ska betalas inom sju dagar. Alla köp av flyttmaterial som görs i vår shop hamnar på en separat faktura. Om du tecknade ditt förråd före den 15:e i månaden eller har handlat flyttmaterial kan du därför ha fått två fakturor samma månad.

HUR GÖR JAG FÖR ATT FÅ EN FAKTURAKOPIA?

Logga in på Mina sidor där du kan se alla utskickade fakturor (betalda och obetalda) under fliken Betalningshistorik. Vi skickar alla våra fakturor som PDF till den mejladress du har registrerat hos oss. Ibland hamnar våra mejl felaktig bland skräpposten. Om fakturan varken finns i inkorgen eller bland skräpposten kan vi ha fel mejladress till dig. Logga då gärna in på Mina sidor och lägg in rätt mejladress.

JAG VILL FÅ MIN PDF-FAKTURA TILL EN ANNAN E-POSTADRESS. HUR GÖR JAG?

Logga in på Mina sidor och lägg in rätt mejladress.

NÄR FÖRFALLER MIN FAKTURA?

Din första faktura ska betalas inom sju dagar efter att du signerat ditt kontrakt. Alla andra fakturor förfaller den sista varje månad.

VAD HÄNDER OM JAG INTE BETALAR MIN FAKTURA I TID?

Om du inte betalar i tid kommer du få en påminnelsefaktura 8 dagar efter förfallodatum med en påminnelseavgift på 60 kr. Efter 40 dagar riskerar du att få ditt kontrakt hävt om du inte inkommit med betalning. Om du har blivit meddelad att en hävning har påbörjats men du har betalat in, kontakta kundservice så hjälper vi dig.

VARFÖR STÅR DET MED MOMS PÅ MIN FÖRSTA FAKTURA MEN INTE MIN ANDRA?

Om du köpt ett cylinderlås av oss i samband med att du tecknade ditt förråd så betalar du för låset på din första faktura och det är därför du även betalar moms på köpet av låset. Förrådshyran och försäkringspremien är ej momspliktiga för privatpersoner och därför blir resterande fakturor utan moms. Har du frågor gällande moms och företag? Kontakta oss på kundservice.

Här finns svar på fler frågor

Behöver du hjälp?

Naturligtvis finns vi tillgängliga i vår kundtjänst.

Fråga på!

Öppettider:
Vardagar: 8:00-20:00
Helger: 10:00-16:00
Öppna chatten

Vi hjälper dig gärna att skapa utrymme!

Bo inte trängre än vad du behöver. Förvara sådant du inte använder så ofta hos oss och få ett enklare liv.

Vilken storlek behöver du?

Alla storlekar

Pris fr. 99kr/mån